الخميس 19 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

اسكريبت كامل

انت في الصفحة 1 من 6 صفحات

موقع أيام نيوز

_صدقيني كل الشباب و البنات دلوقتي بقو مرتبطين و مفيش حاجة اسمها جواز صالونات .
تنهدت بضيق مسكت تليفوني جيبت صورة ليا بتجمعنا ب إتنين من أصدقاء من أيام الجامعة.
_ دي علا و دي ليلي توأم زي منتي شايفه ما شاء الله بنتين مختمرتين و باين عليهم الإيمان و التقوي . البنتين دولي كانوا محترمين أوي و شاطرين في دراستهم و ميتخيروش عن بعض .
في يوم من الأيام جت بنت و اتصاحبت عليهم و بقوا يمشوا مع بعض و يحضروا محضراتهم سوا و شبه بقوا قريبين أوي من بعض البنت دي كانت بتقول زيك كده مفيش حاجة اسمها جواز صالونات هي مش تلاجة جاي يتفرج عليها المفروض يرتبطوا شوية و لو فهموا و حبوا بعض يجي و يتقدم مع إن دا برضو اللي بيحصل في فترة الخطوبة .

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
كان دا مبدأها و علا و ليلي كانوا عارفين دا منها علا كانت مش مقتنعه أبدا بكلامها أما علياء كانت بتسكت لأنها كانت شايفه كلامها منطقي شوية .
و في يوم ليلي لاقت شاب داخل يكلمها و يقولها إنه معجب بيها و حابب يتكلموا يتعرفوا على بعض ليلي حكت لأختها و علا حذرتها و قالت .....
_ أنت اټجننتي عاوزة تردي عليه المفروض تعملي بلوك منغير متفكري .
ردت ليلي و قالت ...
_ براحة بفكر معاكي بصوت عالي و بعدين فيها إيه يعني لو رديت عليه مش ممكن يبقي شخص كويس و يتقدملي. 
_ دا انت اتهبلتي فعلا أنت مش عارفة إن دا حرام أنت عارفة حدود الاختلاط كويس ازاي تفكري مجرد تفكير إنك تردي عليه أظن إنك عارفة كويس لو بتشتغلي أو بتدريسي في مكان مختلط مينفعش تتكلمي في موضوع خارج نطاق المصلحة اللي بتعملوها و مينفعش حتي تهزروا و سيادتك عاوزة تتعرفي على شاب .
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
نهت علا جملتها بعصبية ردت ليلي بسرعة و قالت ...
_ واطي صوتك بابا هيسمعنا كده .
_ يعني خاېفة من بابا و نسيتي ربنا .
ليلي لما لقت رد عڼيف من أختها زعلت و ادايقت لأنها نفسها تجرب إحساس الحب و انها تتكلم مع حد من الچنس الآخر طول الليلة دي الشيطان بيوسوس ليها و مش سايبها في حالها و يحلل الحړام و زي مبيقولو بيعمل البحر طحينه .
تاني يوم حكت ل سها صحبتها اللي حصل ...
_ و انت رايحه تقولي لأختك اكيد هتقولك لأ فكك منها و ردي عليه عادي بس اتقلي في الكلام و بعدين مش ممكن فعلا تكون نيته حلوة و نفرح بيك يا لولا .
_ يعني عادي يعني مش حرام .
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
_ ايه يا بنتي الحړام دا شات يعني متكبريش الموضوع و أنا يستي هقولك على كام حركة تعمليهم و أختك مش هتشك فيك أبدا .
للأسف وافقتها و بدأ فعلا تتعرف عليه ولأنها ديما كانت قافله على نفسها من أول كام كلمة معسولة حبته و مبقتش تقدر تبعد عنه و للأسف أهملت دراستها و كان باين على مستوي تقديراتها اللي قلت خالص و دينها اللي نسيت منه الكتير و من كلامها مع الشخص دا بقا و بقت تقع من على سطور كتيرة في الدين زي انها قلعت الخمار لانه بيكبرها و مداري جمالها و دا طبعا كان رأي الشاب اللي كلمته تخيلي لو هو كان بيحبها بجد كان هيقولها كده ولا يحسها انها تستر نفسها أكتر .
خلال الفترة دي كان في

انت في الصفحة 1 من 6 صفحات